ویژگی های یک مدیر موفق
مدیریت یک هنر است و مدیر یک مجموعه یک هنرمند است که با مهارت و چیره دستی هرچه بیشتر می بایست به اداره امور بپردازد.مدیر بودن سخت نیست اما مدیر خوب و موفق بودن نیز آسان نیست برای اینکه بتوانید بهترین مدیر باشید باید بهتر کارهای ممکن را انجام دهید.
به عنوان یک مدیر ، به نیروهای فعال، متعهد، کاربلد و خلاق به چشم یک سرمایه نگاه کند.چرا که حفظ این نیروها یعنی کمک به حفظ بقا و پیشرفت مجموعه و سرعت بخشیدن به رشد و توسعه آن سازمانتان. همچنین یادتان باشد شما هم در واقع یک کارمند هستید مانند سایر کارمندان، و تنها امتیاز شما نسبت به کارمندان تان هنر مدیریتی شماست و دیگر هیچ!
از دیگر رازهای یک مدیر موفق این است که همیشه در زندگی بهترین را انتخاب کنید! چه در زندگی شخصی و چه در حیطه کار، اگر پست مدیریتی که به شما محول می شود با دانش، تخصص و روحیات شما هرچه بیشتر سنخیت داشته باشد موفقیت شما را در این راه تضمین می کند.
همچنین بسیار خوب است که ابتدا در خود و سپس در کارمندان اخلاق حرفه ای و شرافت کاری را نهادینه کنیم.لذت بردن از انجام کار را در افراد نهادینه کنید همچنان که محیطی فراهم آورید که از بودن در آن لذت ببرند و به خود و شما افتخار کنند.
اگر می خواهید یک مدیر موفق باشید تا می توانید انرژی بدهید و انرژی دریافت کنید. انگیزه بدهید و انگیزه بگیرید.سیاست تشویقی بسیاری را به کار ببرید و به کارمندان گوشزد کنید که تلاش آن ها در جهت پیشرفت خود و سازمان تا چه اندازه موثر است.
مدیر موفق بودن در حقیقت یک مهارت ذاتی است ، این که از قدرت ارتباطی بالایی برخوردار باشید. بتوانید مفاهیم را به درستی انتقال دهید و در بیان نظرات و دیدگاه هایتان هیچگونه ابهام یا سردرگم کردن کارمندان وجود نداشته باشد. یک مهارت بسیار مهم است که برای تقویت این مهارت کافیست خود را در موقعیت کارمند یا طرف مقابل تان قرار دهید.
از نشانه های دیگر یک مدیر موفق این است که گاهی به خود و کارمندانتان مرخصی بدهید و در کنار هم به یک سفر تفریحی کوتاه مدت بروید و حس یک خانواده بودن را در وجودشان برانگیزید ، و در آخر بد نیست به این اشاره کنیم که بسیار مطالعه کنید ، انتقاد پذیر باشید، با کارمند خود صادق باشید، در نتیجه کارمندان تان از شما الگو می گیرند و مانند شما عمل می کنند.