مرکز تعمیر سامسونگ در تهران مرکز تعمیر سامسونگ در تهران مرکز تعمیر سامسونگ در تهران
مجله اینترنتی درسا
رپورتاژ آگهی
تبلیغات بنری
بک لینک
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله اینترنتی درسا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مرکز تعمیر ال جی در تهران مرکز تعمیر ال جی در تهران مرکز تعمیر ال جی در تهران

شرکت زایشی در مالکیت فکری به چه معناست؟

شرکت-زایشی-در-مالکیت-فکری-به-چه-معناست؟
تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران

شرکت زایشی در مالکیت فکری به چه معناست؟

تعریف شرکت زایشی در مالکیت فکری، به شرکتی گفته می‌شود که توسط یک شرکت بزرگ یا دانشگاه، به سمت راه‌اندازی و حمایت از یک کسب‌وکار جدید سوق داده شده است که در این صورت، آن را شرکت زایشی یا اسپین‌آف می‌نامند. این کسب‌وکارها با هدف کارآفرینی و توسعه یک ایده نوآورانه و پایدار، برای رفع یک نیاز بالقوه یا بالفعل در بازار شکل می‌گیرند.

در سال‌های اخیر، بر تجاری‌سازی پژوهش‌های دانشگاه، به ویژه از طریق ایجاد شرکت‌های زایشی، تأکید بسیاری شده است. با این حال، از مفهوم شرکت زایشی دانشگاهی درک دست‌نیافته است. به همین دلیل، استفاده از این مفهوم در کشورهای مختلف، به شکل‌های متفاوتی صورت می‌گیرد.

راهنمای ایجاد شرکت‌های زایشی دانش‌بنیان، به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کمک می‌کند تا با درک اهمیت و چرایی توسعه شرکت‌های زایشی دانش‌بنیان، شناخت عوامل کلیدی موفقیت شرکت‌های زایشی دانش‌بنیان، درک بهتر از مراحل گام به گام ایجاد شرکت زایشی دانش‌بنیان، رفع تعارضات و ایجاد وحدت رویه در زمینه ایجاد شرکت‌های زایشی دانش‌بنیان و ارتقای فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی، بتوانند بهترین استفاده را از این مفهوم کنند.

در ایران نیز، شرکت‌های زایشی فناورانه در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی شکل گرفته‌اند. به عنوان مثال، نخستین شرکت زایشی فناورانه در دانشگاه بین‌المللی چابهار در این منطقه با هدف نوآوری و توسعه فعالیت می‌کند.

چگونه می‌توان یک شرکت زایشی را

برای تشکیل یک شرکت زایشی، ابتدا باید یک ایده نوآورانه و فناورانه داشته باشید. سپس باید این ایده را به صورت یک طرح کسب و کاری جامع و دقیق تبدیل کنید. در مرحله بعد، باید برای حمایت مالی و فنی از سوی یک شرکت بزرگ، دانشگاه یا سازمان دیگر درخواست کنید. در صورت تأیید، شرکت زایشی را تأسیس کنید و به کارآفرینی و تجاری‌سازی فناوری‌های نوین بپردازید. برای موفقیت در این حوزه، باید بازار هدف، رقبا، مزایای رقابتی و نیازهای مشتریان را به‌خوبی بشناسید و برای تأمین منابع مالی و فنی، از منابع داخلی و خارجی استفاده کنید. همچنین، باید به توسعه شبکه ارتباطی و همکاری با شرکت‌های دیگر نیز توجه کنید. در نهایت، برای موفقیت در این حوزه، باید به‌روز بودن با فناوری‌های نوین، توانایی رقابت با شرکت‌های بزرگ و توانایی جذب نیروی انسان متخصص و متعهدی را داشته باشید.

برچسب ها: بررسی حقوق مالکیت فکری در ایرانتحقیق درباره حقوق مالکیت فکریحمایت از حقوق مالکیت فکریکنوانسیون های حقوق مالکیت فکریماهیت حقوق مالکیت فکری

مرتبط نوشته ها

عصاره-برند-چیست؟-آشنایی-با-روح-یک-برند
دیجیتال مارکتینگ

عصاره برند چیست؟ آشنایی با روح یک برند

ارزش-پیشنهادی-برند-Brand-Value-Proposition
دیجیتال مارکتینگ

ارزش پیشنهادی برند Brand Value Proposition

جایگاه-برند-چیست؟-جایگاه-یابی-برند-چگونه-انجام-می‌شود؟
دیجیتال مارکتینگ

جایگاه برند چیست؟ جایگاه یابی برند چگونه انجام می‌شود؟

چند-اشتباه-رایج-در-درک-مفهوم-برند-و-برندسازی
دیجیتال مارکتینگ

چند اشتباه رایج در درک مفهوم برند و برندسازی

برند-چیست؟-چرا-به-سراغ-برندسازی-می‌رویم؟
دیجیتال مارکتینگ

برند چیست؟ چرا به سراغ برندسازی می‌رویم؟

نوشته‌ی بعدی
طرح-کسب-و-کار-یا-بیزنس-پلن-چیست؟

طرح کسب و کار یا بیزنس پلن چیست؟

طوفان-فکری-یا-بارش-فکری-چیست؟

طوفان فکری یا بارش فکری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

dorsa

سئو و بهینه سازی سایت : آقای سئو

کلیه حقوق مجله اینترنتی درسا متعلق به دیجیتال هلدینگ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
  • رپورتاژ آگهی
  • تبلیغات بنری
  • خرید بک لینک
  • قوانین و مقررات

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دیجیتال هلدینگ است.