مرکز تعمیر سامسونگ در تهران مرکز تعمیر سامسونگ در تهران مرکز تعمیر سامسونگ در تهران
مجله اینترنتی درسا
رپورتاژ آگهی
تبلیغات بنری
بک لینک
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله اینترنتی درسا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مرکز تعمیر ال جی در تهران مرکز تعمیر ال جی در تهران مرکز تعمیر ال جی در تهران

انواع استراتژی بر اساس لایه‌ی سازمانی

انواع-استراتژی-بر-اساس-لایه‌ی-سازمانی
تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران

انواع استراتژی بر اساس لایه‌ی سازمانی

استراتژی‌ها در سازمان‌ها عموماً بر اساس لایه‌های سازمانی مختلف تعریف و اجرا می‌شوند. لایه‌های سازمانی متشکل از سه سطح عمده‌ی تصمیم‌گیری هستند: استراتژی تصمیم‌گیران بالادستی، استراتژی تصمیم‌گیران میانی و استراتژی تصمیم‌گیران پایین‌دستی. در این مقاله، به بررسی انواع استراتژی بر اساس لایه‌ی سازمانی پرداخته می‌شود.

استراتژی تصمیم‌گیران بالادستی: این نوع استراتژی توسط مدیران بالادستی سازمان ایجاد و اجرا می‌شود. استراتژی‌های این لایه به طور کلی برای تعیین و هدایت جهت‌گیری کلی سازمان استفاده می‌شوند. این استراتژی‌ها به عنوان استراتژی‌های مادر وجود دارند که برای تعیین اهداف کلی سازمان و موازنه‌ی منافع مختلف داخل و خارج سازمان استفاده می‌شوند.

استراتژی تصمیم‌گیران میانی: در این لایه، مدیران میانی سازمان استراتژی‌هایی را ایجاد و اجرا می‌کنند که برای دستیابی به اهداف کلی سازمان از استراتژی‌های بخشی استفاده می‌کنند. این استراتژی‌ها به طور کلی مربوط به تجزیه و تحلیل محیط داخلی و خارجی سازمان هستند و برای تعیین اهداف بخش‌ها و تدوین راهبردهای عملی برای دستیابی به اهداف استفاده می‌شوند.

استراتژی تصمیم‌گیران پایین‌دستی: این نوع استراتژی توسط مدیران پایین‌دستی سازمان ایجاد و اجرا می‌شود. استراتژی‌های این لایه مربوط به استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های خاص برای دستیابی به اهداف بخش‌ها و واحدهای کوچک سازمان هستند. این استراتژی‌ها به طور کلی مربوط به برنامه‌ریزی و کنترل فعالیت‌ها و منابع در سطح بخش‌ها هستند و برای بهینه‌سازی عملکرد بخش‌ها استفاده می‌شوند.

در نتیجه، استراتژی‌ها در سازمان‌ها بر اساس لایه‌های سازمانی مختلف تعریف و اجرا می‌شوند. استراتژی‌های تصمیم‌گیران بالادستی برای تعیین و هدایت جهت‌گیری کلی سازمان استفاده می‌شوند. استراتژی‌های تصمیم‌گیران میانی مربوط به تجزیه و تحلیل محیط داخلی و خارجی سازمان هستند و برای دستیابی به اهداف کلی سازمان از استراتژی‌های بخشی استفاده می‌شوند. استراتژی‌های تصمیم‌گیران پایین‌دستی مربوط به برنامه‌ریزی و کنترل فعالیت‌ها و منابع در سطح بخش‌ها هستند و برای بهینه‌سازی عملکرد بخش‌ها استفاده می‌شوند.

مرتبط نوشته ها

مزیت-پیشتاز-بودن-آیا-مزیت-پیشگامی-واقعیت-دارد؟
مدیریت و کارآفرینی

مزیت پیشتاز بودن | آیا مزیت پیشگامی واقعیت دارد؟

تحلیل-رقبا-در-کسب-و-کار--چگونه-آنالیز-رقبا-را-انجام-دهیم؟
مدیریت و کارآفرینی

تحلیل رقبا در کسب و کار | چگونه آنالیز رقبا را انجام دهیم؟

تحلیل-گروه-های-استراتژیک-ابزاری-برای-تحلیل-ساختار-صنعت
مدیریت و کارآفرینی

تحلیل گروه های استراتژیک | ابزاری برای تحلیل ساختار صنعت

ائتلاف-استراتژیک-(Strategic-Alliance)-یا-اتحاد-استراتژیک-چیست؟
مدیریت و کارآفرینی

ائتلاف استراتژیک (Strategic Alliance) یا اتحاد استراتژیک چیست؟

مزیت-رقابتی-چیست-و-از-چه-راه‌هایی-ایجاد-می‌شود؟
مدیریت و کارآفرینی

مزیت رقابتی چیست و از چه راه‌هایی ایجاد می‌شود؟

نوشته‌ی بعدی
استراتژی-سازمانی-و-مدیریت-استراتژیک

استراتژی سازمانی و مدیریت استراتژیک

مدیریت-استراتژیک-بازار-چیست؟

منظور از واحد کسب و کار استراتژیک (SBU) چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

dorsa

سئو و بهینه سازی سایت : آقای سئو

کلیه حقوق مجله اینترنتی درسا متعلق به دیجیتال هلدینگ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
  • رپورتاژ آگهی
  • تبلیغات بنری
  • خرید بک لینک
  • قوانین و مقررات

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دیجیتال هلدینگ است.