مرکز تعمیر سامسونگ در تهران مرکز تعمیر سامسونگ در تهران مرکز تعمیر سامسونگ در تهران
مجله اینترنتی درسا
رپورتاژ آگهی
تبلیغات بنری
بک لینک
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله اینترنتی درسا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مرکز تعمیر ال جی در تهران مرکز تعمیر ال جی در تهران مرکز تعمیر ال جی در تهران

طرح کسب و کار یا بیزنس پلن چیست؟

طرح-کسب-و-کار-یا-بیزنس-پلن-چیست؟
تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران

طرح کسب و کار یا بیزنس پلن چیست؟

طرح کسب و کار یا بیزنس پلن، سندی مکتوب از آینده کسب و کار است که نشان می‌دهد نقشه و برنامه کسب و کار چیست و چگونه و به چه روشی به هدف خود دست خواهید یافت. این سند حاوی بررسی‌های دقیقی در خصوص تولیدات یا خدمات یک شرکت، بازار و رقبا، مدیریت و سازماندهی، مالیات، مالی و سرمایه‌گذاری، بازاریابی و فروش، و برنامه‌های عملیاتی است. هدف اصلی طرح کسب و کار، تعیین اهداف کسب و کار، دلایل امکان تحقق اهداف، و برنامه‌هایی که برای رسیدن به اهداف دنبال می‌شوند است.

طرح کسب و کار برای مدیران و سرمایه‌گذاران مفید است و به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند بهترین تصمیمات را برای کسب و کار خود بگیرند. همچنین، طرح کسب و کار می‌تواند یاری‌رسان کارمندان و مدیران برای انجام وظایفشان در راه رسیدن به اهداف باشد و یا برای جلب نظر خوانندگان ا ین طرح که می‌توانند سرمایه‌گذاران، بانک‌ها، و مشتریان باشند، مفید باشد.

طرح کسب و کار باید شامل اطلاعاتی درباره پیشینه سازمان و تیم مجری طرح، موقعیت کنونی، نیازها، انتظارات و نتایج پیش‌بینی شده باشد و کلیه جوانب آن را ارزیابی کند. برای نوشتن یک طرح کسب و کار، باید ابتدا بازار و رقبا را بررسی کرده، مشتریان هدف را تعیین کرده، و برنامه‌های عملیاتی را برای رسیدن به اهداف تدوین کرد. همچنین، باید برنامه‌های مالی و سرمایه‌گذاری را تدوین کرده و برای جذب سرمایه‌گذاران، بانک‌ها، و مشتریان، استراتژی بازاریابی و فروش را تعیین کرد.

در کل، طرح کسب و کار یک ابزار مهم برای توسعه کسب و کار است که به مدیران و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا بهترین تصمیمات را برای کسب و کار خود بگیرند. برای نوشتن یک طرح کسب و کار، باید بازار و رقبا را بررسی کرده، مشتریان هدف را تعیین کرده، برنامه‌های عملیاتی را برای رسیدن به اهداف تدوین کرده، برنامه‌های مالی و سرمایه‌گذاری را تدوین کرده، و استراتژی بازاریابی و فروش را تعیین کرد. همچنین، طرح کسب و کار می‌تواند یک ابزار مفید برای جذب سرمایه‌گذاران، بانک‌ها، و مشتریان باشد. برای نوشتن یک طرح کسب و کار، باید به دقت و با توجه به نیازهای کسب و کار، مراحل تدوین آن را طی کرد.

چگونه یک طرح کسب و کار را تدوین کنیم؟

برای تدوین یک طرح کسب و کار، ابتدا باید ایده کسب و کار را شناسایی کرد و سپس با بررسی بازار و رقبا، مشتریان هدف، مدل درآمدی، منابع تامین مالی، منابع انسانی و شاخصهای تکنولوژیکی، بررسی‌های دقیقی در خصوص محصولات یا خدمات محوری طرح انجام داد. در این مرحله، می‌توان از ابزارهای تحلیل کسب و کار استفاده کرد. سپس باید استراتژی بازاریابی، ساختار سازمانی، مالیات و مالی و … را بررسی کرد. در نهایت، باید یک سند جامع و مفصل در مورد کسب و کار تهیه کرد که شامل اهداف کاملاً مشخص و یک استراتژی کاملاً پیشرفته برای دستیابی به آنها باشد. برای آموزش تهیه و تدوین طرح کسب و کار، می‌توان از دوره‌های آموزشی موجود استفاده کرد.

برچسب ها: بیزینس پلن دانشجویی رایگانبیزینس پلن کسب و کارنمونه بیزینس پلن pdfنمونه بیزینس پلن آماده رایگاننمونه بیزینس پلن تکمیل شدهنمونه بیزینس پلن شرکت تولیدی pdfنمونه بیزینس پلن شرکت خدماتینمونه طرح کسب و کار

مرتبط نوشته ها

عصاره-برند-چیست؟-آشنایی-با-روح-یک-برند
دیجیتال مارکتینگ

عصاره برند چیست؟ آشنایی با روح یک برند

ارزش-پیشنهادی-برند-Brand-Value-Proposition
دیجیتال مارکتینگ

ارزش پیشنهادی برند Brand Value Proposition

جایگاه-برند-چیست؟-جایگاه-یابی-برند-چگونه-انجام-می‌شود؟
دیجیتال مارکتینگ

جایگاه برند چیست؟ جایگاه یابی برند چگونه انجام می‌شود؟

چند-اشتباه-رایج-در-درک-مفهوم-برند-و-برندسازی
دیجیتال مارکتینگ

چند اشتباه رایج در درک مفهوم برند و برندسازی

برند-چیست؟-چرا-به-سراغ-برندسازی-می‌رویم؟
دیجیتال مارکتینگ

برند چیست؟ چرا به سراغ برندسازی می‌رویم؟

نوشته‌ی بعدی
طوفان-فکری-یا-بارش-فکری-چیست؟

طوفان فکری یا بارش فکری چیست؟

فاکتورهای-یک-رپورتاژ-آگهی-مناسب-کدامند؟

فاکتورهای یک رپورتاژ آگهی مناسب کدامند؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

dorsa

سئو و بهینه سازی سایت : آقای سئو

کلیه حقوق مجله اینترنتی درسا متعلق به دیجیتال هلدینگ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
  • رپورتاژ آگهی
  • تبلیغات بنری
  • خرید بک لینک
  • قوانین و مقررات

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دیجیتال هلدینگ است.