شش راهکار برای داشتن کسب و کار موفق :
یک – کارآفرینان موفق چیزی خلق میکنند که مردم نمی توانند نیازشان به آن را به وضوح بیان کنند.
مردم نمیتوانند به شما بگویند که به چه چیزی نیاز دارند. آنها میتوانند آنچه میخواهند را به شما بگویند، و معمولاً در راستای چیزهایی بهتر، سریعتر و ارزانتر از وضع موجود است. برای مثال در دهه مشتریان اپل دستگاهی بهتر، سریعتر و ارزانتر از اپل میخواستند. هیچکس تقاضای مکینتاش نمی کرد.
دو – متخصصین نمیتوانند به شما بگویند که چکار باید بکنید.
متخصصین در بیان اشکالات کار استاد هستند ولی نمی توانند در چگونگی حل مشکل شما را راهنمایی کنند.
سه – به تکنولوژی بعدی کوچ کنید یا خودتان آن را خلق کنید.
تکنولوژی آینده در زمینه کاریتان را پیش بینی کنید. در سال یخ سازان توسط کارخانه های یخ سازی محو شدند. در کارخانه های یخ سازی توسط شرکتهای یخچال سازی محو شدند. کارآفرینی حقیقی زمانی رخ میدهد که
چهار – کالا یا خدمات شما باید زیبا و تحسین برانگیز بوده و با روش خوشایندی کارش را انجام دهد.
شاید این مسئله برای همه کاربران مهم نباشد ولی به اندازه ای مهم است که سبب موفقیت یک کسب و کار می شود. داشتن رابط کاربری آسان برای یک کالا یا خدمات دیگر کفایت نمی کند و باید طراحی جدید را مد نظر قرار دهید.
پنج – روی قیمت تمرکز نکنید، روی فراهم نمودن ارزشهای ارتباطی تمرکز کنید.
ارزش همان قیمت نیست. قیمت یک کالا عددیست که روی آن نوشته شده است. ارزش یک کالا مجموع هزینه ها و سودهای آن است. بعضی چیزها با قیمت بالاتر می تواند ارزش بهتری داشته باشد زیرا هزینه هایی مثل آموزش را کاهش می دهد و نتایج بهتری در بر دارد.
شش – اگر میخواهی یک کارآفرین باشی، باید به ایده ات باور داشته باشی.
بعضی چیزها را باید باور کرد تا به چشم بیایند و دیده شوند. ولی بدبین ها باید اول ببینند تا آن چیز را باور کنند. به این دلیل است که کارآفرین ها دنیا را دگرگون می نمایند در صورتیکه بیشتر مردم منتظرند تا دنیا دگرگون شود.